Robert Gravesロバート・グレイヴズ / 1895-1985
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詩人 G〜I 1860年〜1930年1962 年桂冠詩人。1895年7月26日、アイルランド詩人アルフレッド・パーシヴァル・グレイヴズ (Alfred Perceval Graves) を父に、ウィンブルドン (Wimbledon) に生まれる。チャーターハウス・パブリックスクールに学んだが、そこで学校教育の偽善的で反知性的な側面を知る。第1次世界大戦勃発の1週間前に学校を辞して、王立ウェールズフュージリア連隊に入隊しフランスへ赴いた。1916年にフランス北部 ソンムの戦いで重傷を負う。グレイヴズ戦死の誤報が流れ、21才の誕生日のタイムズ紙で自らの訃報を目にした。グレイヴズは、パブリックスクールの生徒と して知見してきた世界と戦争という現実との間の深いギャップを知る。グレイヴズの同世代では、3人にひとりがこの戦争で命を落とした。1929年に自伝『すべてに別れを』(Goodbye to All That) が書かれ、そこには第1次世界大戦が蝕んだ、社会的文化的安定への決別が表現されている。大戦の終わり頃、グレイヴズは芸術家でフェミニストのナンシー・ ニコルソン (Nancy Nicholson) と結婚。しかし、この結婚は失敗に終わった。結婚後間もなく、ナンシーはグレイヴズを非難すべき世の男性のひとりとみなしたからであ る。大戦後にはオックスフォード大学で学び、そこで精神科医のW・H・R・リヴァーズ (W. H. R. Rivers) と出会い、リヴァーズはグレイヴズを精神医学に基づいた詩の理論へと導くことになった。1920年代の終わりまでにはグレイヴズは詩作で行き詰まるようになっており、その打開のために、アメリカ詩人ローラ・ライディング (Laura Riding) と共同制作を始め、ふたりはイングランドを去ってマジョルカ島に住んだ。ふたりの共同論文のひとつは、大いなる情熱と想像力に関する『モダニスト詩概観』 (A Survey of Modernist Poetry, 1927) であり、ウイリアム・エンプソン (William Empson) が『曖昧の七つの型』(Seven Types of Ambiguity, 1930) の執筆に恩恵を被ったと述べているものである。第1次世界大戦で生涯にわたる心の傷を負ったグレイヴズは、愛の成就を追求した。『白い女神:詩神の歴史の入門書』(The White Goddess: A Historical Grammar of Poetic Myth, 1948) では、「詩の主たるテーマは男女の関係にある」(‘the main theme of poetry is the relations of man and woman’) と述べている。また、『英国バラッド:批評』(The English Ballad: A Short Critical Survey, 1927) と『英蘇バラッド集』(English and Scottish Ballads, 1957) は、グレイヴズが20世紀の優れたバラッド批評家であることを示している。 (H. N.)
Poet Laureate in 1962. Born to Alfred Perceval Graves, an Irish poet, on July 26, 1895, at Wimbledon. Educated at Charterhouse, which he found hypocritical and anti-intellectual. A week before the outbreak of World War I in 1914, he left school to join the Royal Welch Fusiliers and went to France. In 1916 Graves was sorely injured in the Battle of the Somme. He was mistakenly reported killed in action, but he survived to read his own obituary in the Times on his 21st birthday. In 1929 he wrote an autobiography, Goodbye to All That, where he expresses a farewell to the social and cultural stabilities. At the end of the war, Graves married Nancy Nicholson, an artist and feminist, but it ended in failure. Soon after the marriage, Nancy included him in her universal condemnation of men. After the war Graves studied at Oxford, where he met a psychiatrist, W. H. R. Rivers, who led Graves to a psychiatrically based theory of poetry. By the late Twenties Graves had reached a poetical dead end. In order to be rescued from the poetic irresolution, he collaborated with the American poet Laura Riding, and they left England for Majorca. One of their prose tracts of great verve and imagination is A Survey of Modernist Poetry (1927), to which William Empson showed his indebtedness in Seven Types of Ambiguity (1930). Graves, scarred by World War I for life, sought fulfillment in love. He says that ‘the main theme of poetry is the relations of man and woman’ in The White Goddess: A Historical Grammar of Poetic Myth (1948). The English Ballad: A Short Critical Survey (1927) and English and Scottish Ballads (1957) evince that Graves was a noteworthy ballad critic in the twentieth century. (H. N.)
原詩(PDF)
原詩出典
* Robert Graves: Complete Poems. Ed. Beryl Graves and Dunstan Ward. Vol. 2. Manchester: Carcanet Pr., 1997.
* Poems. London: Cassell, 1953.
* Collected Poems 1914-1947. London: Cassell, 1948.